Carlsbergs pilsnere flyder til EM
Der er blevet slynget masser af dansk øl ned i de tørstige fodboldganer under de indledende kampe til EM i Schweiz-Østrig.
Carlsberg har solgt 28 procent mere øl ved EM i 2008 i Schweiz-Østrig end under EM-slutrunden i Portugal i 2004. Det oplyser Carlsberg.
Det til trods for, at stadions er mindre i år end i 2004. Ifølge bryggeriet er der 200.000 færre sæder. Så det kunne tyde på, at tilskuerne er mere tørstige i år end for 4 år siden.
Carlsberg introducerede i 2004 begrebet fanzones, der er zoner, hvor fans kan mødes uden for stadion og se fodbold på storskærme og købe øl.
Der har indtil nu været 2,5 millioner i fanzones mod 200.000 samme tidspunkt for 4 år siden.
Dertil kan man endda lægge 500.000 fans fra UBS fanzones som også er lavet i samarbejde med Carlsberg.
- Salget af øl i fanzonernes lever op til forventningerne, understreger Carlsberg.
***
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home