EMFODBOLD.DK

En blog om EM i fodbold redigeret af Media DJ Ronnie Rocket

22.6.08

Carlsbergs pilsnere flyder til EM

Der er blevet slynget masser af dansk øl ned i de tørstige fodboldganer under de indledende kampe til EM i Schweiz-Østrig.

Carlsberg har solgt 28 procent mere øl ved EM i 2008 i Schweiz-Østrig end under EM-slutrunden i Portugal i 2004. Det oplyser Carlsberg.

Det til trods for, at stadions er mindre i år end i 2004. Ifølge bryggeriet er der 200.000 færre sæder. Så det kunne tyde på, at tilskuerne er mere tørstige i år end for 4 år siden.

Carlsberg introducerede i 2004 begrebet fanzones, der er zoner, hvor fans kan mødes uden for stadion og se fodbold på storskærme og købe øl.

Der har indtil nu været 2,5 millioner i fanzones mod 200.000 samme tidspunkt for 4 år siden.

Dertil kan man endda lægge 500.000 fans fra UBS fanzones som også er lavet i samarbejde med Carlsberg.

- Salget af øl i fanzonernes lever op til forventningerne, understreger Carlsberg.

***