Lokale raser mod Carlsbergs monopol under EM
I den schweiziske by Basel er Carlsberg blevet symbolet på alt det onde ved gobaliseringen. Kampagne mod det danske bryggeri.
Den danske bryggerigigant Carlsberg har smidt et trecifret millionbeløb efter årets EM-slutrunde, men ikke alle er lige tilfredse med Carlsbergs sponsorat af slutrunden. Aftalen med UEFA betyder nemlig, at kun Carlsbergs øl må sælges ved alle arrangementer ved Euro 2008.
Ifølge Reuters har en lokal brygger i den schweiziske by Basel starter sit eget oprør med Carlsbergs dominans. Basel-bryggeriet Unser Bier har lanceret en kampagne med tusinder af t-shirts, ølmåtter og ølmærker med sloganet: "Basel. More than only Calrsbreg", der er en klar hentydning til Basels officielle slogan: "Basel. More than 90 minutes".
Den forkerte stavemåde af Carlsberg-navnet er helt bevidst.
"Vi brygger øl døgnet rundt for at følge med efterspørgslen. En masse mennesker har udtryk sympati for vores kampagne. Vi er det lokale svar på globaliseringen," siger Istvan Akos, der er stifter af Unser Bier.
***
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home